En ängel..

...bor nu på vårt tak.

Prästen har varit här och läst över vårt hus.
Luften har lyft och det är lättare och andas.....eller något.

Mitt under predikan, bönen så ringer mobiltelefonen.
Fy fasen hinner jag tänka, vem var det som inte stängde av sin mobil...
Till min häpnad tar prällen fram mobilen och kollar avsändaren, utan att för den saken skull sluta predika.
Det kallar jag moderna tider det.

Min son älskar präster, han älskar att gå i kyrkan och bli välsignad...
Han var eld och lågor över detta besök och stod leende vid mina ben under bönen, men tillslut tröttnade han, eller blev för ivrig så han for ut och började cykla!!!!
Ungen cyklar aldrig annars!
Mannen gick ut för att hämta in honom och fick i och med detta ett hysteriskt skrattanfall, så där stod de och fnissade medans prästen tittade lite skeptiskt på dem båda.
Slutade med att de fick gå in i ett annat rum, där mannen fnissa och sonen hyscha....

Prästen läste och stänkte vatten, och han tog inte imot pengarna vi erbjöd, inte heller ville han ha någon kaka....
Jag hoppas att vi är välsignade nu så vi klarar oss ett tag till, trots mobiltelefonsamtal och irriterande fniss....



Kommentarer
Ulrika

Var är du? Har gud kidnappat dig? Välsignat dig till att bli en ordentlig (fniss...)hemmafru som städar och lagar mat och inte sitter och bloggar om sitt liv?..... Måste jag komma och rädda dig och anti-välsigna dig, datorn etc.....????

2008-08-18 @ 15:26:04
Anonym

Ja, jag vart så frälst att jag svimmade av ett tag. Men nu är jag tillbaka.

Sonen bajsade i blommorna så man kan säga att jag fick ett snabbt uppvaknande....

2008-08-18 @ 16:17:27
URL: http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0