Ny dag i Paradiset...

Allt lugnt....
...................
....................
Vågar man lita på att det inte att hända något idag?

Mamma har precis fått laptop till hemmet, blivit pensionär och insett att man har massor av tid som pensionär och är ständigt online.
-Ä r du där?
- Ring ring...
-Är du där?????
Ibland får man logga ur sig från messenger för att få en lugn stund.
Men visst är det fantastiskt!
Kommer ihåg för tusen år sedan när man bodde på Kreta och ringde hem från kiosken, där stod man mitt i trafiken med någon sur grek bakom sig som också ville ringa. Och så kostade det skjortan. Jag minns även att Telia inte var nådiga med deras priser, när vintern kom och man ringde killen i Grekland gjorde man av med en mindre förmögenhet på nolltid, 6,50 kronor i minuten.
Nu laddar man upp sig på internet och ringer upp morsan med video och allt! Super!
Sen ser man farsan i bakgrunden som springer runt och säger:
-Fråga henne om det, fråga henne om datt.....säg det säg datt.
Och hela tiden så hör jag honom, och säger det:
-Jag HÖÖÖR dig.
Men för endel så är datorerna endast för att lägga patiens (?) och inget annat....alla kan ju inte vara datanördar....


Kommentarer
Kajsa

Nej o det kanske kan vara skönt, att inte alla är det..Vda tråkigt det hade varit då.

2008-08-04 @ 16:42:39
URL: http://nassez.blogg.se/
Camilla

Va roligt att du skriver om detta idag, min mamma ringde idag och nu duger inte den gamla laptopen hon fick av syrran!Hon har köpt en ny och har lärt sig allt om msn (tror hon) !! Kanske mitt fel? Fixade en facebok till henne när hon var här senast och det gav nog mersmak.

Läste precis att du hade en liten på 4 månader? Kille eller tjej? Själv fick jag min första i april och det e en ny värld vill jag lova :-)

2008-08-04 @ 18:34:23
URL: http://camillahassberg.blogspot.com
Jennie

kommer du inte ihåg telefon stället som vi gick till och fick sitta i ett bås o snacka..du vet uppe vid posthuset??? eller var d posthuset....kommer inte ihåg

kramar jennie

2008-08-04 @ 19:50:42
URL: http://ensvenskaiexilidanmark.blogg.se/
Anna

Jennie: Oh jag minns.....gamla goa tider.....

Camilla: Jag har två pojkar, och ja! det öppnar upp en helt ny värld.....och stänger en annan...på gott och ont. Men jag vill inte leva i någon annan värld där dessa små knott inte existerar...

2008-08-04 @ 21:22:42
URL: http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0