Sverige-Grekland

Har läst Tinas blogg, inte allt...blev så deppad att jag var tvungen att lägga av. Ska lägga till hennes blogg här så alla kan läsa.
Hon ska flytta till Grekland, inte som jag från Grekland.
Jag var övertygad att jag gör rätt, men nu är jag inte lika säker.......

I januari kommer de att promenera på strandpromenaden i 20 plus, klädda i t-shirts medans vi i Sverige svär över slasket, svabbar hallgolv och tvättar leriga overoller.....

Och det vill jag hem till???!!
Nej, det har blivit fel.....jag vill ha det som Tina ska ha, jag vill också strosa i solen i Januari, jag vill också ha ett hus med havsutsikt och öppenspis som man aldrig eldar i för det redan ääääär varmt.
Men samtidigt vill jag ju ha dagis med riktig gräsmatta, ingen jävla grön matta som man får brännsår av när man ramlar.
Trottoarer som man kan gå på utan att behöva gå ut mitt i gatan för att någon parkerat på trottoaren, alt det står ett träd mitt i...etc..
Lekplatser som är rena och hela.
Bra lön.
Ledigt 2 dar i veckan.
Betald semester ( semester ersättning).
Varmvatten jämt...

1-1
Sverige - Grekland

Vad fan gör man?


Kommentarer
Lotta

Ja ja hon kanske har lite bättre standard, åk du hem

2008-08-02 @ 15:13:41
Mamma Cissi

Åk hem!!!

2008-08-02 @ 17:00:46
Johan

Grekland är härligt, men över lag är det betydligt bättre här hemma och otroligt skönt att komma iväg ett par veckor härifrån. Vilket inte går om man inte redan är här ;)

2011-01-31 @ 00:04:25
URL: http://www.reser.se/europa/grekland/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0