Sand mellan tårna.

Hade en diskussion med mannen igår...igen.
Angående att jag inte är den enda mamman med två barn...igen.
Och hör öch häpna, det finns massor av kvinnor som skulle vilja vara i min sits!!!!
Det finns kvinnor som vill ha mitt lyxliv!

Bara för att man har sand mellan tårna innebär ju inte att man bor i lyxvilla med ute jacuzzi, thailändsk hembiträde och paraplydrinkar istället för förmiddags kaffe!

Herre Gud, vem som vill får komma och ta över mitt liv, mannen själv kanske skulle pröva på att vara lyxhustru för en dag, eller fler.......

Känner mig som en skiva som hakat upp sig.....


Kommentarer
Tina

Såklart! Ni måste ju byta plats i ett par dagar eller veckor eller månader. Det är ju enda sättet för grekmannen att förstå! Lycka till!

2008-08-02 @ 11:07:07
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
Lotta

Men han är väl inter den ende mannen med två barn eller?

2008-08-02 @ 15:14:58
Mamma Cissi

Åk på lyx semester kära Anna! Utan barn. Lämna dem helt sonika med mannen i ett par dagar... Men ops då dök svärmor upp...

Ach, dessa grekmän, men å andra sidan säger min syster som är gift i Norge samma sak om norrmän...

Men jodå, jag lider med dig. Jag var ju själv lyxhustru i sex år. En mycket dålig sådan. Så dålig att vi var tvugna att skaffa städerska för att inte huset skulle förfalla.

Vi bråkade ständigt om hur mycket man borde hinna med när man är tvåbarnsmor och ej yrkesarbetande.

Känner igen mig helt och hållet i dina beskrivningar.

Ja förutom att min man aldrig rakat pungen!

Kram på dig!

2008-08-02 @ 16:58:30
Mamma Cissi

Åk på lyx semester kära Anna! Utan barn. Lämna dem helt sonika med mannen i ett par dagar... Men ops då dök svärmor upp...

Ach, dessa grekmän, men å andra sidan säger min syster som är gift i Norge samma sak om norrmän...

Men jodå, jag lider med dig. Jag var ju själv lyxhustru i sex år. En mycket dålig sådan. Så dålig att vi var tvugna att skaffa städerska för att inte huset skulle förfalla.

Vi bråkade ständigt om hur mycket man borde hinna med när man är tvåbarnsmor och ej yrkesarbetande.

Känner igen mig helt och hållet i dina beskrivningar.

Ja förutom att min man aldrig rakat pungen!

Kram på dig!

2008-08-02 @ 16:59:15
Jennie

Ja du det var ju du som frågade vem T är....vem är T :0)

2008-08-02 @ 17:36:06
URL: http://ensvenskaiexilidanmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0