Söndag.

I dag är vi slöa, man blir det på söndagar tycker jag.
Inte för att dagarna har någon betydelse när man är ledig jämt, men det finns vissa tecken på att det är en dag som inte är som andra.
Supermarket stänger 15.00.
Det är fullt på stränderna.
Min lyxvännina går på söndagslyxlunch.....
Typ såna små hintar om att det är en dag utöver de vanliga.

Annars händer det inte så mycket, men det ska jag kanske vara glad för.

Sonen har lyckats kissa på pottan två gånger under dagen, utan att jag tjatat, faktum är att jag inte sagt något ,så han har bara gått dit och gjort sina behov. Antar att nöden tillslut leder oss rätt......
Annars skulle vi väl alla gå runt med mega blöjan Allan mellan benen.
Nu finns det ju inkontinent som gör att vissa av oss ändå måste leka jumbo bebisar, men det är högst ofrivilligt...tror jag.
Själv verkar jag ha knipit mig till en något sånär hyfsad passage, tillräckligt för att jag ska kunna hålla mig, men vid nysning och skrattanfall kan man aldrig vara säker.
Nu lider jag sällan av snuva och det sist nämnda kommer jag knappt ihåg när jag hade. Kommer knappt ihåg vad det är....så trist har jag blivit alltså.
Men sen slipper jag ju kiss i trosan, alltid något sa anorektikern som fick diarre.

Over and out. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0