Jag är önskad, älskad och ...

saknad av en sjuk vän....
Ja, det kanske inte är någon översvämning av läsare på bloggen, men det är kvaliten som räknas eller hur?

Jag har haft frånvaro så länge, så vore detta en skola skulle jag få gå om klassen en gång till.
Jag har haft arselet fullt om man säger så.
Har ju varit i Greek landet och förlustat mig, tills det stod mig ända upp i halsmandlarna. Att åka hem till Sverige sågs därför åter igen som en av de bästa gåvor en mamma kan önska sig....
Tills vi möttes av vädret.
Nu vet jag inte....har jag varit iväg, eller är detta en repris av vad jag lämnade?
Hur i helvete kan ett land vara berättigad till så mycket regn?
Finns det inga rättvisor alls här i världen? 
Det finns folk som torkar ihjäl där ute på savannen. Öken som spricker i skalet av torka. Växter som inte längre ser ut som växter utan fossiler av en värld långt före Jesus.
Men här bara regnar det, dag ut och dag in...
Storebror som är kvar i Grekland utbrast igår på webbkameran
- Mamma, ni har ju sooool!!!!
Det var vardagsrums lampan som lyste mitt på dagen......

Själv bär jag pannlampa för jämnan, kan inte sitta still vid en sollampa hela dagarna, man tager vad man haver sa kärringen som la in akvariefisken som julsill.



Kommentarer
Angelica

Skönt att vara hemma igen.. Men vi styr ju inte över vädret tyvärr. Eller det är nog tur förresten.

Ja som sagt man tager vad man haver :)

2008-12-07 @ 22:50:23
URL: http://guldkragens.blogg.se/
"Ulla".... ;-)

"Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!!" Trodde att alla mammor sa så, att det ingick vid födseln direkt. Amma, byta blöjor...OCH... :-)

Omväxlingen förnöjer, även om jag liksom du föredrar solen framför kyla och regn, så vill jag inte ha j-a 40 grader dygnet runt heller flera månader...(för då gnäller jag ännu mer, nu kan man ju iaf vara inne med gott samvete!) Puss!

2008-12-08 @ 15:16:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0