Måndags kväll, familjemor rapporterar.

Jag är mamma och spyhink.
Storebror har inte bara anorexia han spyr pga av all hosta han åstakommer....
Hur kan en sån lite kropp orka med allt detta?
Idag sa han:
-Om vi går och fikar, tvinga mig inte att äta. Jag vill inte ha någonting...jo kanske ett glas vatten....
Lille tullingen då.
Han fick i sig två sug ur ett sugrör, och en 5e del av en chokladboll...Som han bett att få.
Kan en 3åring ha anorexia?
Varför äter han inte?
Lillebror äter för båda två och har nu blivit en boll med mun, som bara gapar efter mer....
Hjäääälp.

I går kom de, vi är numer en normal familj.
Mamma, pappa, barn.....
Härligt!
Jaha,.....
Förlåt.
Ja, men för mig ser en "riktig" familj ut så....mamma, pappa, barn...inte mamma, mamma, barn.....inte pappa, pappa, barn...........inte barn, barn, barn......inte mormor, pappa, moster, gubbe, barn...inte,.... ah, ni fattar.
Ja, jag är fast i det gamla, kanske inte rätt men så är det.

Just nu väntar jag på pappan i familjen som försvunnit ut till vänskapskretsen för att hälsa, vinet blev kvar här och frun likaså.
Men jag är inte den som är den, jag kan bada själv i badkaret, jag har tagit simborgarmärket!
....................
....................
Kanske var det bara grodan..............
..................
..................
Har jag inte skrivit på en månad så ring polisen, då ligger jag upp och ner i badkaret med en gummianka guppandes brevid.................
.........................
Nej just det.
Jag är ju inte som tant Hilda.
Jag har ju en familj.
Någon upptäcker mig säkert när de ska skita eller något annat.
............
Ingen risk, jag är säker på att jag tagit simborgarmärket.
    


Kommentarer
jennie

Jaaaa va faan håller dom på med de där som springer en "ronda" dvs runda på svenska men det kan ju inte denna dansk svenska bolla runt med. Förra året var det två i grannskapet som sprang rundor ihop och blev förälskade....hade en affär(inte en mat affär)okej jag vet ju inte vilka böjelser de hade men de knulla lite o så blev deras respektive sura,,,,,,,KONSTIGT!!!! men de är fortfarande gifta och har brutit med varann. NEj jag är inte orolig att min man ska ha ett förhållande med mikael...sussies man.....även att det hade lättat trycket här hemma :0) hi hi . och malena har precis flyttat och målar sitt nya hus nu så hon har varken tid till rundor eller en affär.



ska vi ses nått i jul???



kram

2008-12-16 @ 09:41:01
URL: http://ensvenskaiexilidanmark.blogg.se/
Anonym

Mamma upp i dagen! ;-) Han kanske vill ha Nutrilett?....

2008-12-18 @ 10:56:26
Camilla alias Helena

Aaaa vad jag har saknat din blogg! Jag har ju vinter och ar hemmafru med allt vad det innebar och far typ inte lana datorn sa ofta. Men nu ar jag har igen, gamal kanda Helena... :-



Saknar dig sa in i bomben nar jag laser detta som du skrivet. Det ar som att du sitter har brevid mig i soffan och vi pimplar i oss en massa vin just nu... STOR kram

2009-01-02 @ 22:07:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0