Alltid på en söndag.

Varför händer det alltid på en söndag?
När allt är stängt och ingen går att nå, då händer det alltid något.
Så idag, bestämde sig vår nya vattenpump att lägga av.
NYA vattenpump!
Och inte finns det någon än rörmokaren som förstår sig på den nya lilla 50 euros saken, oh nej..
Och inte går rörmakaren runt och väntar på att vi ska ringa, oh nej...
Så nu sitter vi här, igen, utan vatten och med inpackning i håret, så bra då!
Håret kommer ju att bli jättefint i alla fall, 24 timmars inpackning är kanske något alla borde prova på någon gång ibland.
Synd bara att vi skulle ut ikväll...
Synd också att Fru sax klippte av min lugg vid rötterna så jag inte kan sätta upp håret nu när jag alltså har inpackning i...
Kan ju alltid låtsas att fet 3cm stubblugg är sexigt....
Synd också att det inte var på Kreta jag befann mig för då skulle det liksom aldrig hänt...

Men nu är jag ju inte där, och vattenpumpen är lik förbannat trasig och alla sover middag....och det är söndag....
Får väl åka till stranden och ta en dusch in public.
Det ordnar sig nog....
Värst är kanske att vi nu är fem personer som ska använda en toalett, och inget vatten att spola med.....vi får väl pissa i havet som alla andra...


Kommentarer
Ulrika

Det händer på Kreta också!.... Nu minns fröken alldeles för vackra minnen! Jag minns när mitt vatten försvann på en fredag em och inte kom åter förrän måndag morgon....personalbrist typ eller???? Med Elafonissisand och saltvatten intorkat i alla vinklar och vrår...en toppenhelg, på Kreta....

2008-07-27 @ 16:37:38
Jennie

jaa Anna ta nu och flytta till ett land som fungerar........eller....eh ja vi hade inget varmt vatten i måndags.......men det var pga av prins pillinger som hade stängt av agregatet. men min man fick komma till jobbet med intorkat manssvett.......uuuuuuuhhhhh snuskigt!!!



vassååååå läser du min blogg eller är jag allt för tråkig?????





ps Ulrika som skriver kommentarer på din sida är det den ulrika jag känner??? ds

2008-07-28 @ 15:45:22
URL: http://ensvenskaiexilidanmark.blogg.se/
Tina

Fixade det sig?

2008-07-28 @ 20:44:23
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandbloggen
Anna

Nej Tina det fixade sig först idag... Igår tvättade vi oss i kastrullerna, och spolade med hinkar. Utedass hade varit en lösning om inte A-grannarna stod och glodde en mitt i häcken...

Nu har jag prövat på vildmarkslivet för denna vecka..trodde jag tills tv,n la av idag....AGGH

2008-07-28 @ 23:16:38
URL: http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0