Förlåt Tina

Jag ber om ursäkt.
Jag har nog helt missuppfattat.................allt.
Du verkar ju vara gift med en grek, och det är således inte första gången du sätter dina fötter på Grekisk asfalt (otroligt knöggligt....ha, jag var tvungen ).
Dessutom verkar ju din grek till skillnad från min ha koll på läget.
Då finns det liksom inget som kan gå fel, jo om du kör mot enkelriktat som jag gör...
Han verkar vara en trygg stomme, fixar och står i och ser till att ni har både bostad och jobb när ni kommer ner. Jag har inte läst hela din blogg men det ska jag för jag undrar så hur kommer det sig att ni flyttar ner och jag flyttar hem????
Varför kan inte jag också vara den som vill bo i Grekland, som inte tycker det är för jobbigt med byråkratin, att det inte finns övergångställen och att man inte har BVC......
Jag vill också sälja dammsugare ( för det var det ni skulle göra va? Skumläste bara som hastigast din blogg...) och bo med hönor och betala trappstädning!
Jag vill!
Men jag kan inte, jag har gjort det och sen flyttade vi hem och nu är allt förstört, jag är förstörd. Jag har blivit bekväm och pryd, vill inte ha sex och tycker att barnvagnar rullar så skönt i Sverige att det blir som en orgasm....
USCH!
Jag vill tillbaka till Party Annas tid, göra om allt och denna gång flyttar vi inte till Sverige! Nej! Vi föder barnen hos Konarakis, han tar kejsarsnitt som på alla andra, vi betalar glatt 6000 euro per barn och sen bor vi i vår fina lägenhet med utsikt över havet och lever lyckliga med skällande hundar och dyra oljepriser tills håret grånar och tänderna trillar ur.
Amen.

Tina, Lycka till!
Det kommer gå skit bra.
Jag är avundsjuk som fan!


Kommentarer
Tina

Åh, JO, det är MYCKET som kan gå fel. Men, vad vore livet om man satt i sitt lilla hörn och var rädd för att leva? Att utmana sig själv! Att testa ett äventyr! Jag är SÄKER på att vi inte kommer att skratta varje dag! Definitivt inte. Men vi måste göra detta för att kunna säga "vi vågade". Jag är övertygad om att man bara ångrar det man inte gör. Det som går fel i livet får bli erfarenheter att lära sig av.

Jag föjer din blogg också! Tycker att du skriver otroligt bra. Tänk på det i dina mörka stunder när barnen gråter och mannen är dum. Du underhåller mig! Hahaha, Kram till dig!

(Vet du hur jag löste det när jag blev galen på att det inte gick att gå med barnvagn i Grekland när yngste sonen föddes? Jag köpte en fantastisk SVENSK babybjörn!)

2008-07-22 @ 21:39:59
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
Jennie

ville bara skriva och säga att jag förstår alla dina frustrationer med grekland och dess minus. men jag håller med om att man saknar grekland när man inte är där. jag tyckte nog att det var skönt att bara var på semster.....mina barn behöver dagis, lekplatser och folk som tänker pedagogiskt



saknar dig



kram jennie

2008-07-23 @ 10:21:24
URL: http://ensvenskaiexilidanmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0