Kommentarer

Jag bara älskar att få kommentarer.

Mamma, du är bara för söt, men du är snål, så är det bara! Och ja, jag vet att du betalade boendet på Kreta, är för evigt tacksam, du kan köpa dig en Marabou chokladkaka som tack och dra den på mitt konto! :-)
Vad var det jag sa, det skulle bli en "hönrumpe-mun" av den kommentaren om snålhet....
Hönrumpemun kan jag förövrigt upplysa om att det är när man sniper till munnen, då blir det som en rumpa...på en höna. Det lärde min vännina (som bor i Danmark) mig igår då svärran var tjurig.....

Just nu väntar jag på nerladdningen av Arn, den svenska filmen som gick på bio innan jag for till La Greece. vad skulle man göra utan internet?
Nu slipper man t.o.m gå och hyra film, bara ladda ner.......Inget jag gör förstårs.......olagligt som det är, aja baja!!!!!....
Glöm inte att jag är i Grekland, ni kan inte tjalla.....

Idag när vi skulle åka till stranden och jag baxade ut min lilla bil från dess p-plats ( om man nu kan kalla det för p-plats, snarare överbliven dikeskant...) blev det ett jävla tutandes och skrikandes....
Varför?
Jomen under natten har min gata utanför huset blivit enkelriktad.
No note, no information...
Welcome to Greece, let me fuck you up!


Kommentarer
Tina

Jamen det är ju för härligt! Det är inför sådana situationer jag har tränat mentalt, att det helt plötsligt är enkelriktat där trafiken alltid har gått åt båda håll. Djupa andetag, inte hetsa upp sig och acceptera!

2008-07-21 @ 21:41:28
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
Lotta

The same to you my darling

2008-07-24 @ 12:45:53
Moster

Hej, gumman!

Ja, jag har inte läst din blogg på ett tag, men mamma tyckte att jag skulle gå in och läsa om dina chokladbekymmer. Eller är det mammas? Ja, ja. Du skriver så bra och roligt, och kanske skulle du även i detta, vara rolig. Eller? Jag tror nämligen att mamma tog lite illa upp, förstår du. Kom ihåg, lilla gumman, att man kan läsa mycket emellan raderna du skriver.Nu ska jag skriva ut dina bloggar. Kram till er. Fortsätt skriva! Du är bra!

2008-07-25 @ 09:39:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0