Mmmmm Marabou.


Jag har en vännina på besök, bad att få lite choklad och smågodis.
Hon köpte minst 2 kilo godis och sex!!!!!!! marabou choklad kakor!
En annan vännina köpte säkert 20 kexchoklad och två eller tre marabou choklad kakor.
En tredje köpte massor av smågodis och även hon marabou och kexchoklad.
Ingen av dem ville ha något betalt för detta.
Det kallar jag vänskap det!

Mamma köpte också godis etc, men jag måste säga exakt vad jag vill ha, annars blir det inget.
Plus att hon drar det på mitt konto....

Av detta kan man dra två slutsatser.
Mamma är snål och jag har ätit alldeles i helvete för mycket marabou och kexchoklad denna sommar!!!!!!!

Nu biter morsan ihop käkarna och snörper på munnen:
-Jassåååå....
Man får inte klanka på mamsen, hon tål inte kritik, aja baja!
Visst är det otäckt att när man blir äldre och inser att mamma har blivit precis som mormor och själv har man blivit som....
Mamma!
Cirkeln är sluten man har blivit sin egen mamma.
Det är väl därför jag får betala min egen choklad, till mig själv, från mitt konto......

Aha!


Kommentarer
a

Nu får du ge dig, snål vad är detta jag bar säger Kreta

2008-07-19 @ 12:48:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0