Söndag

Klarblå himmel, runt 30 grader och en skön bris.....
Idyll, idyll.....
Om det inte vore för att jag har inbördeskrig i hemmet.
Dels har jag ett tyst krig mot mannen, utan att han vet om det. Men en dag ska han nog få veta!
Dels så har storebror "ont i magen" idag, dvs han gillar inte lillebror. Han får magont attacker så fort jag lyfter upp lillebror eller bara byter en blöja....
Livet är inte lätt alla gånger.

Men vem är jag att klaga. Min vännina från Danmark är påväg hit, med choklad så gissa om jag är glad åt att träffa henne...hihi..

Vattenbrunnen tycks vara klar.
Priset är dock så skrattretande att jag tycker mannen kan show som balls och cementera fast A-folket och stoppa kontanterna i munnen på dem! Eller dra upp stegen och stäng luckan. Vi kan ta vatten från grannen ett par veckor till.
...............................
...............hur lång tid tar det för en A man att tyna bort.......
Hmmmm................

Nja jag har nog fått för mycket Grekland än vad som är bra för mig. Jag ser liksom inte det där fantastiska längre, jag ser mest A-folk och hyrbilar med japaner som fotograferar soptunnor.......
Jag som äääääälskade Grekland.
Jag som knappt kunde komma hem till Sverige innan jag hade bokat en retur biljett....goa gamla Grekland, med drachmer som gjorde att man var kung. Man fick hur mycket som helst för 5000 drachmer, ca 15 euro skulle jag tro.
I dag får du en cocktail med utsikt över Calderan...... Rätt dyrt för att glo på en jävla vulkan i havet..... Men visst vackert som satan, men det hade det varit även om det kostade 1000 drachmer.
För att inte tala om ostpajerna, som kostade 100 drachmer ca 30cent, och som nu kostar 2 euro.....förr var det vanlig fetaost, vad lägger de i nu? Guld?
För att inte tala om A-folket som stod utefter vägarna och hoppades få ett jobb under dagen, hade de tur stannade en bil och frågade efter byggare för ca 35euro dagen.  
Idag lagar de en jävla vatten brunn och ska ha 1200 euro för det.
Nä ni, kommer ni tillbaka ska ni fan få lära er att bygga tunnlar, för när ni krypit ner i brunnen så åker locket på!
Mig lurar ni inte!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0