Torsdag 10/7 kl 21:07

Vattnet är tillbaka, eller rättare sagt vi tar vatten från grannen...
Fråga inte!
Vi lever på 2000 talet men denna ö är kvar på 40-talet, får väl vara glad att det finns rinnande vatten och el.
Vi har nämligen vatten brunn......som fylls på från vatten gubbarna, som kommer i stora lastbilar fyllda med vatten.... Jag tror min son är den ende svensken (i barn storlek) som vet vad vatten gubbarna är för något....
Jo men visst, så nu slangar vi från grannen, men inte A-grannen, bevare mig väl! Hur skulle det då gå med tvätten????

Var på stranden idag.
Fru Mozzarella var också där...
Jag undrar om hon har läst min blogg för hon tittade lite barskt på mig sen höll hon ihop benen i ren ilska..
Men hennes man log...kanske har han också läst bloggen.....

Idag på stranden sa min man att vi har verkligen blivit en riktig familj.
Vi hade allt som en riktig familj har menar han:
Barn
Parasoll
Mängder av handdukar
Leksaker
Hemgjorda inslagna smörgåsar
Juice
Men bäst av allt:
Isvatten: Vattenflaska man lagt in i frysen dagen innan!!!!!

Det är en riktig familj det!

Det är ungefär som jag tänkte när jag var yngre.
Man vet att man är vuxen när man alltid har pengar i plånboken.
Det hadde alltid mina föräldrar, har fortfarande...
Men inte jag. Så än har jag inte nått den gränsen, och som det ser ut nu så lär jag väl aldrig ha det. Önskar jag kunde säga att det beror på att jag alltid betalar med kort .....

Äsch, vem bryr sig, vi har ju isvatten.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0