Fredag 13/6 kl 10:46

Jag har inte tid att blogga egentligen.
Jag har tusen saker att göra. Tex måste jag sätta in barnen på väntlistan till dagis i höst, ja sånt måste man ju tänka på så hör mitt i sommaren. Sverige är ett planerar land.

Januari månad:
- När ska du ha semester i sommar?
Söndagsmorgon:
- Vad ska vi göra i helgen (näst kommande helg)?
Tisdag frukost:
Vad ska jag ha till lunch imorgon?
Onsdag:
- Jag ska dricka rödvin på festen på fredag. Och jag ska bli så full....
Julafton:
- Nästa jul firar vi hos dina föräldrar.

Osv.

Att inte planera sitt svenska Svenssonliv är lika onormalt som att inte äta när man är hungrig.
Att leva detta Svensson liv med en grek är lika hopplöst som att skita fast man inte behöver skita.

Så därför planerar jag hösten själv, på måfå, man vet ju aldrig om det blir som man tänkt sig. Jag sitter ju här på Santorini i år igen fast jag redan för tre somrar sedan sa att det var den sista.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0