Måndag 31/6 kl 21:41

Fått båda barnen i säng helt själv.
Har haft så mycket hjälp på sistonde att jag knappt känt av att jag är tvåbarnsmor, knappt mor...
Ja, förutom till karln då, där blir man väl aldrig av med känslan av att man är navet i hjulet. Hjälplösa små varelser det där. Och så har man fött fram två till som ska hjälpas ut i världen....

Idag var vi och bada hela familjen, det är ett jävla bestyr det där. Handukar, armringar, saft, vatten, frukt, leksaker, badkläder etc. Brukar för det mesta glömma lillens badbyxor....
Så sitter karln där i soffan:
-Äru klar??? Jag är klar.....
Tro fan det att du är klar!
Du har ju inget annat att göra än att raka pungen och dra på badbyxorna, en annan ska ju samla ihop allt och sen samla ihop alla. Få ut ungar och sopor, in i bilen kasta ungarna och spänna fast sop-påsarna. Upp med ungarna från soptunnan, ner med sop-påsarna och spänna fast ungarna. Och så iväg. Vi har 4st handdukar med oss, en väska med diverse atrialjer och mat, babyväska, ett parasoll, tre påsar leksaker, en baby och tillhörande barnstol, en 2,5åring och så vi då...packåsnorna, eller det är väl jag som är packåsnan och han som är heden av hela ekipaget.
Jag älskar att åka och bada!  

Jag är så trött och borta att igår när vi grilla satt jag och letade efter gaffeln i 15min.
Tillslut hjälpte alla till....
Tills vi hittade den i handen på mig.

Hjälmen är fortfarande borta.......
Grannen är kvar....tyvärr. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0