Mutter muckla

Jag är ingen mutter muckla ( Pettson och Findus) jag är en butter muckla!
Jag kan vakna på morgonen och tillsynes vara jätte glad...hm, glad. Men sen händer något under dagen ( jag blir tröttare och tröttare ) och snart har jag förvandlats till en butter muckla.
Ibland tänker jag på hur jag var innan jag slängde två moderkakor, skrattade och var rolig, spontan och påhittig.
Nu kommer jag sällan med ett skämt och kommer något upp så är det sarkastiskt och mesta dels till mannen för att pika....

Jag är butter, trött på att tjata på barn och karln, trött på turister och på att aldrig få sova.....tröttttttttttttttttttt!

Och så har jag så mkt att tänka på, det är nackdelen när man har en karl som lever för dagen, man får göra allt tänke-arbete själv.
Eller så är det för att han är grek och ung...eller bara ung....eller bara grek...

Jag har i alla fall mycket att tänka på och det är jobbigt....men ännu jobbigare är alltså denna vetenskap om att jag blivit en butter muckla. Nu inte bara luktar jag kräks, ser sliten ut, inte har något hår...nu har jag ingen humor heller.
Jag kunde lika gärna vara en tapet.
En stor blommig tapet i brunt och orange, en sån tapet som sitter under den nya tapeten och som man först upptäcker när man ska tapetsera om....
En sån tapet som om och om igen blir övertapetserad.
Jag är en övertapetserad tapet!!!!

Jamen nu blev ju livet roligare, nu blev jag ju riktigt uppåt!
Jag är inte bara en butter muckla, jag är en jävla ful tapet också.............jaha ja.................nämen då kan väl jag bara krypa ner i badet och drunkna då...
Kan ju bli svårt eftersom vårt badkar är till barnen och innebär alltså att det är en badbalja, men jag kanske kan dränka knäna om jag har riktigt tur.
Sen får jag väl ta en kroppsdel i taget.....
Det lär väl ta lite tid så jag hinner säkert skriva några dagar till på bloggen.

Än så lever butter mucklan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0