Ny dag nya tag...

Jag har börjat ett nytt liv....igen.
Jag har fler liv än en katt.

Idag har jag ätit några degistive kex, ett glas mjölk, och fittifan en matsked linfröolja, som efter jag tvingat ner i strupen kom på att det nog skulle vara en tesked.
Ja ja, ingen skada skedd, nu blir jag säkert ännu friskare och nyttigare....

Det är så varmt, ca 35...minst...jag har lindat in mig i gladplast och genomgår nu en hemma gjord utrensning. Ut med gamla slaggprodukter ( typ chipsen igår...). Har lagt mig i solen så det ska gå lite fortare.
A-Grannarna inte bara tittar ner på oss nu, nu glor de rakt av!
Ja ja, lite underhållning kan aldrig skada, kanske blir de rädda och tänker HJÄLP vilken galning och tar sitt pick och pack ( typ deras tre filtar, 237 strumpor, en gungstol och 5 inneboende ) och draaaaaar.
DRA!
Jag är inte rasist, snarare realist....

När jag äntligen krånglat mig ur min svettsvepning och tagit mig in i hemmets svala vrå för att dricka lite hemmagjord iste finner jag iskubhållaren tom.
TOM.
Jag menar va fan, tar man den sista iskuben kunde man väl fylla på nytt vatten.....åtminstånde ta ut den tomma isboxen...dah!

Nu ska jag väga mig och se hur mkt jag gick ner......

Det konstiga är att ju mer nyttigt jag ska leva desto mer vill jag äta. Desto hungrigare blir jag. Mat är det ända jag tänker på. Varför finns det inget piller för att bli av med sötbegäret....
Detta är väl lika beroende som rökning...
Kom igen!
Kromtabletter!!!! Jo visst det funkar väl lite, ialla fall första dagen då man går och letar efter bevis på att man inte är sugen. Sen glömmer man bort att man stoppar de där tabletterna i munnen och helt plötsligt sväljer man ner kromtabletterna med en marabou chokladkaka......
Jag menar erbjuda kromtabletter till en gottegris är som att erbjuda morötter som rökaväning.

Vad händer om man tar fler än en kromtablett?
...................typ...............3.
Det ska jag pröva nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0