SVERIGE, SVERIGE, SVERIGE....

Ar det nagon dag om aret man alskar sitt fosterland mer an soliga Grekland sa ar det val idag. Eler sa ar det val bara att Vikingen i en vaknar och vill gora sig pamind.

Fotboll, sma fjantiga man som springer omkring i alldeles for korta ( kan tyckas, men inte om man gillar att se lite mer av det manliga konet...ja inte just konet kanske, det vore val lite distraherande om alla sprang omkring och hade mr. snorre hangande ur byxbenet...vem skulle bry sig om fotbollen da? Men fan vad kvinnliga anhangare fotbollen skulle fa....) shorts i fula farger, knastrumpor och trojor i ett material som ar gjort for att lukta svett. Dar springer de, runt runt pa en plan som ar sa stor att ett Jet plan latt skulle kunna landa. Det ar inte konstigt att de inte gor sa manga mal pa 1 1/2 timme det tar ju en halvtimme att ta sig ner till malet varje ggn.
Konstigt ar ocksa att vi ar sa jakla stolta over varat Svenska lag, for hur manga svenskar ar det egentligen som spelar???
Man undrar ju lite latt om nazisterna tittar pa fotboll och vilket land de da haller pa, for inte finns det ett lag som ar helt rasenligt?
Ja som ni forstar sa ser inte jag sa ofta pa fotboll, forutom idag da.

Jag haller pa att pott tranar min son, ja den aldre, att lara en 3man att ga pa toaletten kanns lite magstarkt med tanke pa att han inte ens kan halla upp huvudet sjalv, hur ska man da kunna be honom halla i snoppen nar han pinkar?
Jag maste dock medge att det inte gar sa bra. Eller rattare sagt, det gar inte alls!
Han gor det overallt utom pa pottan och toaletten.
I badbyxorna.
I kalsongerna.
Pa soffan.
I sangen.
Och nu senast, under gungan.....
Kanske borde jag lagga ner projektet, eller ta det pa mer allvar och vaka varje steg han tar med pottan beredd....

Men da skulle det definitivt inte bli nagon blogg.
Nu kommer stadmannen och dammar datorn medan jag skriver sa det ar bast jag avslutar.........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0