Torsdag 19/6 kl 10:22

Helt veckovild.
Trodde det var fredag idag....
Man borde ju tycka att torsdag skulle komma efter onsdag, men när man knappt kommer ihåg namnen på sina egna barn kan man väl inte begära att man ska veta vilken veckodag det är.

Tänkte jag skulle börja banta igen, gick ju inget vidare sist (-a gångerna......) jag försökte.
Måste sluta med chipsen och chokladen. Och börja med sit-upsen......
Jag tror att om jag skriver det här inför....alla....vilka nu alla är...ja ja...vad jag menar är att om jag skriver det här blir det på någotvis mer printat och inte bara något man säger...typ.
Det har ju inte funkat tidigare men man ska inte ge upp hoppet, då hade jag för länge sedan tagit livet av mig i kolikträsket.

Som jag trodde så kom mannen hem med ett skevt leende och meddelade, som om jag inte visste, att nu var Sverige ute ur bilden. (fotboll)
- Vi förlorade med 2-1, åtminstonde......och mot er kunde vi ha vunnit hur lätt som helst.....
Alltså, om man kan vinna mot någon varför gör man inte det då?
Att föra en sån här konversation med en grek är som att upprepade gånger slå huvudet i väggen, förutom att det inte gör ont. Men resultatet är det samma, dvs huvudvärk.
Så jag gick och la mig och låtsades sova....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0