Fredag den 30/5 KL 11:14

Nu har jag bloggat i en vecka.
Det har val gatt bra, jag har ju varit riktigt aktiv, nastan skrivit varje dag.
Idag blaser det och det har blivit lite svalare, skont. Blir val inte stranden direkt idag, nu har man ju ursakt att gora annat. Typ fika pa Calderan, leka lite fin ( typ lyxhustru lik....).
Da borde jag nog inte ta bilen, ifall nagon ser mig, da faller ju fasaden direkt.
Jag kor en hun..en bil, svart ( ordinarie farg, syns dock inte under all damm och smuts...) liten, -99, men den funkar och jag far plats med allt: 2barn plus deras stolar, traktor till stranden, den ar lika stor som sin agare ( min 2,5aring) div strandprylar, parasol, pyjamasen till bilen, tomflaskor, 15kilo sand, ett antal fonsterskyddare, yttligare 3kilo sand, godis papper och sa mig sjalv och mormor........och playmobil.
Sa det ar ingen lyxhustru varning pa den direkt, och nu har nagon spottat tomat pa fonstret ocksa....
Hoppas det borjar regna snart sa jag far den tvattad......

Idag har jag som vanligt ont i tanden.
Jag gick till tandlakaren innan jag skulle ner hit, arlig kontroll.
- Det har ser fint ut, nu ska vi bara kolla rontgen bilderna...
Da visar det sig naturligtvis att jag har ett hal, tydligen sa jakla litet att han knappt kunde urskilja det pa bilden, men andock:
- Oj, ett hal, det maste vi laga. Det kan du inte ga runt med yttligare ett ar, da kanske det blir storre.
- Ja men inte nu ( det har jag inte rad med nu! ). Jag hor av med for en ny tid......
Har haller sig tandlakaren sig i bakgrunden sa jag kan inte se honom, ar han kvar? Horde han vad jag sa?
-Inte nu, jag har barn........bebis........maste amma..................har inte tid.....................
Var fan ar karln?
-Jaha.....hur lang tid tar det?
-Typ 20 min.
Aha han ar tillbaka....
-Nja...jag maste faktiskt amma...................
..........................................................................
.........................................................................
-Jamen satt igang da ( FOR FAN!)

Det kallar jag kidnappning. Han holl sig undan sa att jag inte vagade ga, var han klar, kunde jag ga? Uppenbarligen var det ett tvang att fixa tanden NU, annars tankte han gomma sig bakom stolen tills det blev morkt.
Sa han fixar tanden, 15 min plus tandstensborttagning ( som jag inte hade, men utifall att....):
1500kr!
1500kr, ett tusen fem hundra kronor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Han holl mig fangen och fick mig betala losen, 1500kr.

Varfor vagar man inte saga nej?
Varfor star man inte pa sig?
Fragar vad det kommer kosta?
VARFOR AR MAN RADD FOR TANDLAKAREN????????
Och hur i helvete ar det lagligt att ha en timpenning pa 6000kr, tre hallagningar pa en timme: 6000kr! Vola!

Och nu gor tand fan ont!
Sa javla ont. Och jag som inte hade nagot problem innan.
Nu ar tandkottet svullet och sitter 1cm fran tanden och hamstrar mat som aldrig forr. Jag kan hamta upp en hel picknick fran halutrymmet mellan tanden och tandkottet om jag blir hungrig.
Jag har borjat att ata bara pa vanster sida, tanden ommar och ilar.
Jag har helt plotsligt problem med tanden som jag trodde mig var fixad. Det kallar jag service.

Nasta ggn jag kommer dit och om jag har hal som han vill fixa ska jag saga:
- Nej du! Glom det! Den tanden ska jag dra ut......SJALV, pa mig ska du fan inte bygga din miljon.
Sen ska jag klamma pormaskar pa honom som fan ( jag ar hudterapeut ) med naglarna och nar huden blir rod och svullen och han ser ut som fan ska jag saga:
- Det behovdes egentligen inte just nu, men du kan inte ga runt sa yttligare ett ar. Det blir battre efterat, da blir du sa fiiiiiiiiin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0