Mandag 26/5 kl 11:31

Blev inget skrivet igar, for nar jag antligen kommit till ro pa kvallen for att satta mig fick minstingen andnod och vi fick aka till sjukhuset i ilfart....
Det var inget farligt, formodligen fick han svart att andas for han vart tappt i nasan och sa hadde han napp....
Usch och fy.

Sjukhusen har i Grekland ar ett kapitel for sig sjalva. Att barnlakaren var kvar var ju bara ett under, och att det inte satt nagon halvdoende utanfor sjukhusrummet ar ocksa ett under. Annars brukar ju sjukhusen ha blodspar och diverse fragment lite varstans, halv doda manniskor och andra skrikande sjalar brukar vara ett vardagligt inslag i sjukhus miljo. Jag har jobbat som guide for ett resebolag i Sverige, och nar alla halvtokiga turister ska upp pa scootrar och kora fulla blir det en hel del sjukhusbesok. Men an har tydligen inte sasongen startat, for det fanns ingen turist bara en tjock tant som kom in med en plastglas och sa att det har var det enda jag kunde astakomma... ett urinprov, tack det var trevligt att veta, och se.
Forovrigt var det bara en forvirrad kvinna som kom in under undersokningen och fragade om barnet var vart, och grattis. Jag trodde det var nagon som jobba dar men nar doktorn bad henne avlagsna sig sa forstod jag att hon var bara en annan patient som vantade pa sin tur och tyckte val att hon kunde gar runt lite medans hon vantade. Kanske vantade hon inte ens, det var kanske hennes satt att fa sondagskvallen att ga, pa tv fanns det ju anda inget att se.......

Nu maste jag mata den lille......... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0