Tisdag 27/5 kl 10.30

Nar man val har gjort alla sysslor, ammat, nattat, kissat och borstat tanderna och bara vill stupa i sang och sova atminstonde 1 tim innan nasta amning da borjar kackelackshunting.
Helt plotsligt borjar det rora sig pa golvet och fast man fasar for de ackliga sma krypen sa vaknar mammainstinkten i en. Man morrar och visar tanderna och far fram med toffeln som om den vore ett svard, redo att stycka alla kryp som kan tankas hota mitt sovande barn......
Karln ar ingen hjalp han star pa tryckt avstand och skriker:
- Daaaaar, dar ar den......
Sjalv ar man vig som en babian och hoppar och slar, doda eller bli dodad....

3tim senare sover vi alla trygga i vara sangar, med kackelacks sprayet under kudden....

Idag ar en ny dag, jag undrar om det blir ngt dopp vid poolen med en paraplydrink i handen idag....
Det ar val sa det ska vara nar man ar lyxhustru?
Nu ar ju mamma har och hjalper mig med tvatt, mat, och barnen kanske hinner jag klippa nagelbanden?
Fona mina sma krulltofsar till en sk frisyr, nja det kan ju ta tid det hinner jag nog inte innan det ar dags att amma igen...
Men en kexchoklad det hinner jag att trycka i mig innan jag ger mig pa berget av stryktvatt....va fan stryker man for? Jag menar om 10min har barnen anda skitat/spytt ner sig, mig och resten av huset. Sa da slanger man ju anda kladerna i tvatten. sen ska man stryka dem igen efter 3tim da tvatten ar klar och torr, vem fan forsoker man att lura.
Vill man visa utat att allt ar ok, att man faktiskt ar en helt normal familj och inga sprickor i fasaden....
Ja har ar det gott om sprickor kan jag lova och da snackar vi inte bara om husfasaden som haller pa att ge upp. 

Bast jag ger mig pa tvatten da, da kanns det ju atminstonde som om allt fungerar och man inte gett upp, inte riktigt an.... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0