Torsdagen 29/5 kl:08.16

Jag ar inne pa min andra kaffe, man borde inte dricka sa mkt kaffe, men jag dricker koffeinfritt..... Da kan man ju stalla sig fragan varfor jag i helskotta da dricker kaffe. Vitsen med kaffe ar val anda koffeinet?
Men jag ammar ju....
Det ar nog mest i hjarnan nada, jag vet inte om jag nagonsin blivit pigg av kaffe, jag dricker det for att fa ga pa toaletten pa morgonen och sen gar det av bara farten, ja, kaffe drickandet alltsa. Jag ar en obotlig forstoppad manniska, jag kan inte andra nagon morgonrutin, da drabbas hela tarmfloran.
Den drabbas ju mer eller mindre vad jag an gor. Men jag tycker mig se ett nagot sanar regelbundighet i toalettgaendet om jag startar dagen med en kaffe.
Men da galler det att inte ata nagot till kaffet, inte gora nagot uppehall i drickandet, inte tanka andra tankar, inte ga for fort, inte vara nagon annanstans an hemma, inte storas av nagot.....
Sa det enda regelbundna ar val egentligen att jag gar. Satter mig dar och vantar. Tror att idag far jag nog nagot gjort............
Men inte fan blir det nagot gjort, men det galler ju hela mitt liv for tillfallet.
Nog med skitsnack.

Vad jag skulle saga var att jag varit uppe sen 04.00, darav inne pa min andra kaffe.
Bebisar ar mysiga, nar de mar bra.
Min har som mamma, problem med tarmarna. Och kl fyra kan han inte somna om langre, da ska det ut.....
Men det verkar inte som om tarmarna och han snackar samma sprak, for det enda som kommer ut ar ett javla stonande och krampande. Har han tur sa komponeras detta av en och annan fis.
Detta stonande far mig att vara vaken fran ottan, alla andra sover ( aven bebis, verkar det som....) men jag ar klarvaken, lyssnar pa varje ston, och vagar knappt somna nar det blir tyst mellan attackerna. Han kan ju kvavas!
For varje ston och kramp trycker ihop magmuskklerna sa till den grad att forra  malet kommer upp och sa ar det dags att amma igen. Och sa dar haller vi pa.
Nu sover han som en angel, verkar inte ha nagra som helst problem langre, som om tarmarna lagt sig pa plats och allt ar lugnt inne i magen.
Varfor kan han inte ge upp kampen tidigare, typ 04.00 nar jag inte gatt upp och startat dagen......
Men vanta du bara!
Nar du blir aldre och kommer hem fran clubbing pa morgonkvisten, da ska jag dammsuga, fan vad jag ska dammsuga.
-Jassa du vill sooooova???? Jamen lille van, det ar du som gett mig mina morgonvanor, onskar saaaaa att jag kunde sova till kl atta som alla andra men det kan jag inte, for du vackte mig fyra varje morgon nar du var bebis...Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmmmmmm


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0