Varmt

Fick en fragan om vi verkligen har 37 grader.
Tror inte det blev sa varmt igar. Nar jag tittade pa termometern sa lag den pa 30 grader kl 18.00, kanske hade vi runt 32-34 grader.
Mamma sager:

- Hur varmt ar det i solen?
- Man mater i temperaturen i solen har jag ju sagt.
- Jag vet men jag vill veta.
- Jamen det ar ju jatte svart, beror ju pa flera omstandigheter, bakgrund till termometern, om du haller den i dragit omrade eller liten innegard...osv
- Ja, men jag vill veta. Jag kan ju inte skriva pa vykorten att det ar 55 grader och sa ar det inte det....

Nagonstans dar gick jag in och amma.
Jag menar vad har man for jakla vanskapskrets som vill veta temperaturen i solen????
Det ar varmt, sa jakla varmt att man tappar forstandet och glommer saker, eller det kanske ar amningens fel......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0