Super market.

Star i kon dar man bara far sta om man har hogs 10 saker. kon ar laaaaaaang, men det gar undan da det flesta bara har en grej. Tills THE bitch glider fram med sin overfyllda korg och landar tva man framfor mig.
Alder runt 45-65, kan man nagonsin saga alder pa dessa overmalade, overkladda, stylade fruntimmer?
Ful var hon, vita partyklader som hade passat battre pa en bouzoukimiddag an i super market en lordag kl 11.
Sminkad var hon sa till den grad att hon fatt med alla fargnyanser som finns fran rott till svart.
Och oforskamd!!
Dar star vi i 300meter kon och hon klammer in sin knubbiga gestalt och borjar plocka upp sina varor som inte ryms eftersom man bara far ha tio saker.
Det ar en ko har sager mannen bakom.
The B vander sig om och sager:
- Och min plats ar har! Har du nagot problem med det?
Mannen tittar pa varandra och skakar pa huvuden.
Mannen innan hinner inte betala innan hans varor forvaxlas med The B, och han blir otalig och sager att ja, kan man inte vanta innan sin tur och sta i ko som andra och inte har max tio saker etc...
Men The B har vantat sig detta och ler snallt mot expediten, oh jo jag kan vanta och jag har bara tolv saker och det kan val inte vara sa farligt....
Konversationen fortsatter, men eftersom jag som lydigt statt i ko kommer fram fortare och hinner ut innan The B ens fatt sina saker upplagda pa bandet.
Javla greker och deras oformaga att vanta och koa.
Men da gar det som det gar....
Vem vet, kanske star bouzouki kvinnan kvar och argumenterar an...

Hoppas det.


Kommentarer
Pernilla

Jag känner så igen mig i detta. Jag säger då det, greker. Nej, alla är inet så men det finns dem som har en otrolig förmåga att komma före i kön.



Kul blogg, tycker den är super. Känner igen mig i mycket!

2008-11-08 @ 22:51:39
URL: http://pernikh.blogg.se/
Tina

Anna, min vän! Återigen, det är de små detaljerna som gör det! Jag kan inte behärska mig och skulle bara vilja slå in huvudet på bouzoukitanten med de vita kläderna... varför slog du inte henne i huvudet?

2008-11-09 @ 10:14:38
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0