ZZZZZZzzzz

Jag har räknat får och getter.
Jag har räknat kalorier och gelehallon, omaka strumpor och lillens snarkningar....
Slutligen har jag räknat minuter och även timmar.
Jag kan inte sova och jag ligger och räknar mig vaken.
Dyr tid går till spilles....

Vad är det med att vara mamma?
Utsliten och supertrött så in bängen och ändå så jävla klarvaken??!!!
Det vill säga på kvällen, natten, småtimmarna när normalt folk ligger i sina sängar och sussar sött sitter jag och gör listor.
Ja, på allt som ska göras!
För är det någon gång man har all tid i världen, när allt är tyst och stilla, när man får ro att tänka, ja då är det på natten! Alla andra sover utan jag!
Jag planerar och filosoferar....oroar mig och räknar får....

Det finns ingen som kan vara så vaken som jag, och ingen som är så jävla trött på morgonen att inte ens om storebror kissar sängen blöt som en vattensäng kommer jag öppna mina tunga, tunga ögonlock....

Jag är inte bara mamma, jag är nattarbetande också! 


Kommentarer
Filippa

ha ha ha, här somnas det kl 9 men vaknas vid 4-5 på natten och är klarvaken och går igenom allt som komma skall inför morgonen... Går upp rekar alla barn, ja dom lever idag oxå!!

2008-10-23 @ 09:39:44
URL: http://filia.blogg.se/
"Ulla".... ;-)

Jag jobbar så mkt att jag "jobbar extra" på natten i mina drömmar, j-ligt slitigt ska du veta!!!!! Men NU - en j-a dag kvar och sen...woho! Ledig :-)

2008-10-24 @ 19:42:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0