Rena rama grekiskan...

Ska åka till Stockholm i morgon.
Min man har noga planerat i vilka affärer jag ska gå och titta...
Åt honom!

Han tycker jag är lite snål....mycket snål, så han hintade lite snyggt på grekiska:

Han: - Hoppas du tar ut Hummern ur fickan imorgon....
Jag: - ...?
Han: - Hi hi....ja, att du tar ut Hummern ur fickan, du vet, de där som nyps!
Jag: - Jaha....?
Jag: - Har det något med att göra att du tycker jag är snål?
Han: - Ja man brukar säga så, att man har en hummer i fickan så man kan inte ta ner handen i fickan och komma åt pengarna för då nyps den...hummern alltså....
Jag: - Ja, jo, jag fattar....ja den var ju bra.... men jag har inte pengarna i fickan i alla fall..............

Alltså....hummer i fickan....???...ja jag vet inte, kanske är den lika bra som när de säger att det regnar karekles (stolar), då jävlar regnar det ska ni veta......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0