Förberedelser...

" Det ska skuras, det ska vaxas, det ska ansas och så putsas, vi filar lite bara...Jag klipper till med saxen och tudelitulejen...la la lallala la la lall alallllll....dididi trallala...."

Askungen förbereder sig inför balen.

Har packat väskan, mer eller mindre, tycker allt jag packat lätt denna gång, men så händer något konstigt...
Undan för undan dyker fler saker upp som också vill följa med....
Vem och vad dessa saker är förblir en hemlighet, men var fan kommer de ifrån?
Jag trodde jag var fördig packad på 15kilo, sen kom vällingen...och blöjorna....och skorna...hmmm..ja jo....
Ja inte vet jag, det trillar i saker i väskan stup i kvarten, jag har ingen kontroll, men jag skiter i det. Mamma får stå och trycka med handbagaget medans jag checkar in så vi slipper väga den....
Men så såg jag på TV pogrammet Arlanda och då stoppade de en gubbe som gjort just det, vi snackar inte bara om att pröjsa övervikten, han missade planet och blev tvungen att köpa ny biljett...ahua.

Får nog kasta ut lite ur den där väskskrället....
Men så stod det att Infant har 10kg extra att ta med....ja i såna fall...då kanske jag får med lite till....få se här nu......


Kommentarer
Tina

Jag såg också det avsnittet. Han i "arlanda" var ju rätt sur... hahahaha...

Vet du vad jag gjorde när mina kläder inte fick plats i väskan när jag reste "förr i tiden". Jag satte på mig dom!!! Vad skulle incheckningspersonalen göra? Finns det en gräns för hur mycket en passagerare får väga? Fast det är väl annorlunda med blöjor. Liiite jobbigt att dra på ungen alla blöjor för att de inte får plats i väskan... Om inte annat så får väl det stackars barnet allvarliga men för livet!

2009-04-14 @ 18:36:20
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0