Gratis motionen är över.

Imorgon flyttar barnlasset över till gamla hederliga dagis igen, hederligt och hederligt...
Strax innan vi skulle byta till sommardagis frågade en av personalen mig om jag inte kunde ta ledigt och komma och hämta mina barn två timmar tidigare eftersom alla andra barn skulle gå då....
Öhhhh Daaah.
Jag har, vad jag vet, dagisplats för att jag jobbar.....
Om jag inte jobbar utan tar ledigt behöver jag inte dagisplats....
Hmmm...
Ja, hur som haver, imorgon ska vi alltså åter back there.
Och 15min kortare promenad tid, vilket innebär att jag måste börja träna igen....
Min lilla vän är dock trasig och har varit sen sommardagis öppnade, men nu ska han alltså bestegras (?) igen och jag orkar verkligen inte köra igång på Level 5 det första jag gör. Men det är där den stannat den lille jäkeln.
Så vad gör jag nu?
Man har haft hela sommaren på sig att fixa cykeljäkeln och nu när det är dags att påbörja motionen då ska man till att laga den först.
Varför skjuter man allt åt sidan hela tiden?
Tills det hänger över kanten och hotar att trilla rätt ner i avgrunden om man inte räddar det....
För att man kan!
Och jag kan säkert skjuta lite på träningen i ett par dagar till om det kniper, vi får bara ta svängen förbi sommardagiset varje dag.....


Kommentarer
Ulrika

Eller sluta med vanlijbullarna? ;-)

2009-08-03 @ 19:33:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0