Hyresgästen har alltid rätt!

- Stångåstaden.
- Ja hallå, det här var Anna på Snickaregatan igen....
Jo nu är det såhär att lampan i vårt förråd är fortfarande trasig sen mars....sen har vi bara kall luft i torkrummet i tvättstugan, där det heller inte finns fungerade lampor.....sen går inte ytterdörren igen...igen....om du fattar.
..............
.............
- Ja, jo jag förstår ju att ni äger en massa lägenheter och att glödlampor är dyra små saker, men jag ser för fan inte in i förrådet och förra veckan fick jag en gammal kartong med ramar i huvudet och låg avsvimmad i tre dagar tills grannen skulle in med sina sommarkläder och min dörr stod i vägen, och då fann han mig.
- Jo jag förstår att man tjänar en massa el på att skruva ur lampan i torkrummet och bara blåsa kall luft, men förra veckan när jag tog ner tvätten så glömde jag hälften eftersom jag inte kunde hitta den i mörkret och när jag sen bäddade rent var lakarna så blöta att jag åkte på urinvägsinfektion som slutade med att jag fick bronikt och hostade sönder ett revben.....
- Jo jag förstår att den gamla dörr jäveln är en jobbig sak, en dagen går han igen andra stänger den inte alls och ibland slår den igen så jag har fått byta köksfönster 4 ggr.....
- Ja jooo, va, hallå? Va? Flytta?
Ja kanske, till en fyra..har ni något? Helst på Kreta.......


Kommentarer
Lotta

Men oj, överlevde du, hade de någon fyra på Kreta, ta en femma så följer jag med.

2009-08-02 @ 10:46:55
Ulrika

För där blir ju allt utbytt och lagat JÄTTEFORT...typ...inte..... ;-) (Ta en 6.a på en gång, mitt rum!!!!)

2009-08-02 @ 15:05:46
Tina

Vännen. Jag har inte berättat om den mörka perioden i mitt liv när jag bodde i en hyreslägenhet utanför Malmö. Det hände så hemska saker att jag inte ens kan skriva det svart på vitt. Sanningen är att jag stängde av och nu har jag ett tomrum på 16 månader i mitt liv. Men nu mindes jag den tiden igen. Och du förstörde min kväll... ;-)

2009-08-02 @ 19:23:16
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
Anonym

du är ju bara rolig du ,skitkul blogg,, mange antons pappa

2009-08-12 @ 18:20:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0