Älska sitt jobb.

Ibland vill man bara inte.
Att vara hudterapeut handlar inte bara om ansiktsmassage och äckliga pormaskar.
Man gör även pedikyr..
Ibland vare sig man vill eller inte.
Idag var en sån kund.
Jag hade sett det på bild tidigare, men aldrig trodde jag att jag skulle få se det i verkliga livet, och inte trodde jag heller att jag skulle behöva praktisera det i verkligheten.
Nageln med stort N.
Kartnageln Allan.
Hudterapeutens värsta fasa.
Stor och brun och illa luktande böjde den sig framåt i en sned vinkel och stirrade på mig.
Minst 3 cm nagel med otäck täckning.
Inga redskap råder bot på en sån fuling, endast motorsågen.
När en bit nagel knäppte iväg och träffade mig i pannan for jag bakåt på den rygglösa stolen, slog i dörrkarmen och svimmade.
När jag vaknade var både kunden och nageln borta....
Kanske var det bara en ond dröm?
Idag älskade jag inte mitt jobb..


Kommentarer
Ulrika

ÅHHHHH, Äckligt, äckligt, äckligt!!!!!! Hatar fötter! Stackars Anna, men visst skit ingår ju i alla jobb. Jag tvingas ju också titta på tår ibland på ortopeden... Urk, dubbelurk... :-(

PS Lär dig ducka.... ;-)

2009-12-30 @ 10:07:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0