Dålig energi...

Jobbade idag.
Jag älskar mitt jobb, men ibland vill man bara stoppa upp en foundation pensel i arslet på vissa kunder.
Lugn Bossen, det skulle jag aldrig göra!

Idag hade vi Fru Jagärbäst på besök, hon var redo från början, laddat gevär på axeln och pepparsprayen i högsta hugg. Show me what you have stranger!

- Har ni marscara för allergiker? JAG är allergisk....
- Jag använder Cliniques mascara nu men skulle vilja pröva ett nytt märke...
( Varför byta ett märke som man är nöjd med och som funkar om man nu är allergisk...?)
- Har ni prov på mascara?
- Har ni prov på ögonskugga?

Jag erbjuder härmed kunden att sminka henne med vår mascara då vi inte har några tester att ge ut....
( Hon knorrar lite, menar att hon har ju mascara på sig jaha, joho, då får hon väl ta bort sin då..hmm, kan hon få en förstorings spegel? Hon ser ju inte! )

Ser inte? Vet man inte var ögonen sitter????

- Ja nu får du sätta på ögonskugga också, nu när jag blev tvungen att ta bort mascaran!
- Ja nu ska vi se hur ett proffs sminkar
......(ironiskt?)
- Färg? Ja det ska väl du veta? Du är ju proffset....
- Få se nu vad du väljer..jaha ja.....
-Ja nu får vi väl se hur det går då!

Alltså.....
Får man bli lite arg?
Önska att hon ska få en allergisk reaktion så ögonen bommar igen totalt?
Nej jag är ju proffs, så jag hoppas att hon blev så satans impad att hon kommer tillbaka och köper upp varenda jävla mascara vi har i lager.


Kommentarer
Ulla

Eftersom kunden av någon j-a märklig anledning alltid har rätt (och tydligen också ha rätt att vara både otrevliga OCH ironiska...)så är det bara att le. Le och le.... Tur man varit reiseleiter! :-)

Välkommen till mitt jobb - där kan man desutom slänga till med att man betalar en j-a massa skatt så nån valuta för pengarna ska man väl få... (typ förkylning och skoskav på akuten.....)

2009-01-14 @ 15:49:07
Lotta

haha...känner igen det där. Jag jobbar också i butik och ibland blir man ju fundersam. Vissa tror att man kan bete sig hursomhelst!

Ha en bra dag

2009-01-14 @ 21:03:49
URL: http://atollenrock.blogg.se/
ulrica

Vilket roligt inlägg. Har själv en salong hud o hår. Får ofta samtal när man hör en röst fråga, Är ni duktiga på klippning kan ni klippa? Eller när man bäddat ner en kund o ska göra ansiktsbeh, säger hon -jag gillar egentligen inte att gå på behandling, eller vet ni hur man plockar ögonbryn?

2009-04-20 @ 23:36:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0