Inbjudningskort.

Ja, då vill jag bara meddela samtliga bjudna gäster att några jävla inbjudningskort till dopet blir det nog inte.
Satt igår i 4 timmar med en hacker och lyckades knåpa ihop något slags kort, på grekiska....
Men nu kan jag inte skriva ut skiten!
Vad är det för fel på mail?
Jag kommer sända inbjudan på mail, ok?!
Vi lever ju för fan på data tiden och alla har väl mer eller mindre dator...
Så elektroniska mail är påväg...
Usch vad trist.

Jag har en inre bild av mig själv där jag sitter i lugnan ro och knåpar och pysslar, gör fina inbjudningskort med långa välmanikyrerade naglar. Får ihop det så fint medans mina välartade barn sitter tysta vid mina fötter och leker i en rofylld kamratskap.
KRAS!
Där gick den drömmen i tusen bitar!

Min hacker vännina gör namnskyltar, badrockar, små blommiga klänningar och säljer sticklingar på nätet medans hon är ensamstående tvåbarnsmor.
Hur fan lyckas andra????
Hur kommer det sig att jag tycker jag är enastående bra om jag får ungarna isäng utan att ha svurit 459 ggr?
Hur kommer det sig att jag tycker det är en bravur om jag får hem barnen från dagis 3 mil härifrån och ändå är pigg nog att sjunga en halv sång på vägen?
Hur kommer det sig att jag tycker att jag åstakommit något när jag duschat och fönat håret innan vi ångar iväg på morgonen?

Varför har endel sån ork, uppfinnerikedom, kreativ anda, när jag mest känner mig som en urkramad disktrasa?
Jag vill ju så gärna!
Jag har ideerna men dom är så svaga och suddiga när allt annat är gjort på kvällen.
Var får jag orken och tiden ifrån? Jag vill ju så gärna, bara bara ett litet ynka inbjudningskort var allt jag skulle få ihop....och inte ens det klarade jag av.

"Det blev ett litet litet dop, ty det var bara tre personer som visste om det...ojdå....
Men vad billigt det blev."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0