Vaniljbulle, ja tack!

Så var hon inte endast:
2 barnsmorsa
Hudterapeut
Makeup Artist
LYXHUSTRU
Målarfixare
Alltiallo
....
....
Utan även Bagare!

Har i flera veckors tid gått dagligen och köpt mig en vaniljbulle, vanebildande gott. Sitter med den satans bullen så länge jag kan i munnen, slickar varje finger noggrant efteråt. En räcker aldrig, men det finns ju alltid en morgondag.
Tills idag, då jag tog tag i saken själv, ställde mig och svingade ihop en bulldeg och knycklade ihop ett par redigt fina: Vaniljbullar!
Och döm om min förvåning, de smakar lika bra, om inte bättre.......
Fan vad jag kan!
Jag är den mest kunninga mångsysslar lyxhustrun som jag känner.
Imorgon blir det fika brudar, Maivor is back!


Kommentarer
Lotta

Du är rolig du, tänk vad du kan!!!!

Vaniljbullar, jo jag tackar, finns det någon kvar till mig?

2009-07-31 @ 09:26:43
Ulrika

Då kan du ju alltid jobba extra som bagare när vi köpt vårt hus på Kreta! :-)

2009-07-31 @ 10:22:31
Tina

Åh, du, vaniljbullar är knepiga att baka! Jag har försökt en gång och aldrig mer... goda men krångliga!

2009-07-31 @ 16:55:41
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0