Sol åh härliga sol

Imorgon blir det regn!

Jaha, tack för den televerket eller vem det nu är som sköter om väder transporten.
Man fick ju ialla fall njuta i två dagar!

Vi möttes av ett GRÖNT, grönt sommar Sverige.
Barnen satt med uppspärrade munnar, aldrig förr har de sett så mycket grönt i kombination med sol.
Om man inte räknar med min spygröna långklänning som jag bar på Storebrors dop förstårs...
Men då fanns ialla fall inte lilleman...

Ja, here we are.
Tre utomjordingar som inte sett en Svensk sommar på Gud vet när.
Vi gör inget annat än springer barfota, även inne på Supermarket, skor????
Dem droppa jag på flygplatsen!
Har du bott på en betongplatta nångång?
Nä då så!
Faktum är att jag bara fick med mig ett par bättre begagnade flipflop hem, de höll fram till långtidsparkeringen, sen stannade de för att parkera resten av sitt flipflop liv där.
De fina skorna jag skulle ha på resan hem står och skrattar klacken av sig i hallen på Santorini.....
Fan vad avsked är svåra!
Och hjärn bedövande....


Kommentarer
Tina

Du vet att man kan köpa även sommarskor här i Sverige, va? Fast idag kan du dra fram gummistövlarna igen. Svensk sommar...

2009-06-02 @ 13:18:13
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0