Dagis!!!! Snälllllllla!!!

Skulle just sätta mig ner och beskriva min jobbiga tid med två energiska barn när jag ser programmet om annorlunda familjer som har 8-10 barn....
................
Ja..vad säger man?
Jag hinner inte med dessa energiknippen, jag menar hur många lekar, sånger, grejer kan man hitta på under en dag? Hur många öppna förskolor kan man besöka?
Museer, bibliotek, super market, you name it, I been there!
Inget, jag menar inget tröttar ut dem.
Jag där emot tvingar täcket av min slitna kropp med min sista energi...
Orkar jag ännu en dag?
När är det dagis nästa gång?
Onsdag...
En heldag kvar, och då finns det ingen öppna förskola. Det flimmrar för ögonen, susar i öronen....

8-10 barn.....
Hur fan orkar man?
Hur underhåller man åtta barn?
Men uppenbarligen underhåller väl barnen varann så mamma och pappa kan underhålla varandra så de blir yttligare en, två knyten till lilla barnaskaran.....
Vem vet, kanske satsar de på att öppna dagis?
Kan jag få lämna mina vildbasar där då?
Bara ett par timmar.
Så jag kan få ladda batterierna...........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0