Jag skrumpnar och .......

.............dör.
Typ som denna blogg.
Det är vädrets fel att jag skrumpnar, jag orkar inte ens öppna ögonen, hur ska jag då kunna skriva på min blogg?
Det är en vecka sen vi gick ut, och jag har inte rapporterat.....
Har jag överhuvudtaget bytt kläder sen dess?
Levt?
Andats ätit....
Ja, jo, jag lever ju...men knappt.
Snöar det en dag till packar jag ihop mina smutskläder och sätter mig på flyget till Grekland BUMS!
Nu får det fan vara nog!

Hur ska man kunna motstå frestelsen att skaffa Grekisk adress igen när det pissar från himlen stup i kvarten?
Och är det inte nederbörd så är det grått!
Grått, mulet, kallt, mörkt, trist och blött...
Blött blött blött.....

Jag menar, visst.
Dagis.
Löner den 25.
Trottoarer.
Parker.
Cyklebanor, Hissar, och rulltrappor...
Men allt detta till priset av skrumpnad blekblå hud som håller på att ramla av kroppen?
Denna ständigt läckande näsa som är som en droppande kran?
Hostande snoriga barn som har en bakterieflora stor som en invanderande myggsvärm i tropikerna.

Nja...jag vacklar...
Minnena av en värmande sol och ett kluckande hav, solvarm grekisk sallad med smakrika röda tomater. Ouzo med is som klirrar mjukt under eftermiddags solen......

Tacka fan för att jag köpt en resa ner den 15 april.
Och kanske lika tur att jag än inte köpt resan hem.....
För vem vill hem till detta blöta snoriga land.

Ja det ska vara lönen den 25onde då.....
Men vi får se....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0