Ett stycke lårben med mamma påväg hem..

Så var semestern avslutad.
Den var kort.
Sjukhus vistelsen desto längre, men nu är hon alltså påväg hem, i ett stycke, man får vara glad åt det lilla.

Då börjar min avslutning.
Packning och planering.
Avsked och tårar.
Nu när mamma är i "säkerhet" känns min avfärd så abrubt nära. Som om jag inte är beredd...
Kan man någonsin förbereda sig för att ta avsked av den man älskar, om det så bara är för ett par månader???

Läser en bok av Ray Kluun, En sorts Kärlek.
Hans unga fru drabbas av bröstcancer och hela livet ställs på ände när de får beskedet. Hon är döende.
Hur tar man farväl av livet?
Av familj och barn???
Av vänner?
Kanske inte den bästa bok att läsa just nu, kanske aldrig....
Men samtidigt....
Jag orkar läsa två sidor sen tjuter jag som en idiot och vågar inte ta fram boken förrens följande dag.
Ska du gråta nu igen säger Storebror.
Nja nej, det hade jag väl inte tänkt, men bara ett par sidor senare sitter jag där med droppande näsa och rödgråtna ögon.

Vad är väl ett sketet lårben mot det, vår tillvaro må vara upp och ner, men vi lever ju för fan.


Kommentarer
Tina

Menar du att maken stannar kvar på Santorini och du åker hem? Det kommer att gå bra! Det finns ju telefon och internet. Eller?

2009-05-27 @ 09:41:34
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
Eva

Herregud, jag kan inte ens vara borta två dagar utan att sakna som f-n!

2009-05-27 @ 16:16:22
URL: http://renaramagrekiskan.se
Anna

Mannen stannar tyvärr. Men som sagt internet o telefon gör ju underverk för ett förhållande....

Och avhållsamhet är bara nyttigt...HA!

2009-05-27 @ 20:38:11
URL: http://enlyxhustrusbekannelser.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0