Nu ni..

Har jag kommit igång.
Nu har jag kratta och spade, påtar i trädgården som aldrig förr.
Brutit av varenda nagel jag någonsin haft.
Dragit upp varenda planta som kommit i min väg.
Här ska bli så rent och fint.
Blommor i krukor, annars nej tack.
Äckliga djur göra sig icke besväret, då dör de på kuppen, jag vet inte hur många "boll" familjer jag haft ihjäl under min jakt på den perfekta trädgården.
Perfekt blir den väl aldrig, men mindre äcklig och vild kanske?

Undrar om jag eventuellt har agg till mannen?
Har vi en fnurra på tråden?
Jag jobbar så effektivt, och aggresivt....
Terapi arbete?
Underliggande hat som måste ut?

Ta och sänd hit några halvidioter, istället för att gå i dyra samtalsterapier kan jag lära dem ett och annat i trädgårds hantering. Blir de inte lugna och mer harmoniska människor efter en sån helvetesvecka så biter ingen terapi i världen.


Kommentarer
Camilla EM

Lugn lilla vän...tålamod...snart är du hemma i härliga Svedala igen med sitt "fina" väder och mannen och Santo är långt borta. Då kommer du att lugna ner dig och vara som vanligt igen.

gumman, jag kommer att sakna dig som vanligt. Varför bor ni inte på härliga Crete?



Kram Camilla

2009-05-11 @ 13:41:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0