Tjejsnack

Pratade med en vännina igår..
Alltså det här med sex.
Vad är det som händer efter barnen?
Varför blir allt så komplicerat, och .....ointressant?
Vi funderade över om man kanske hade gjort fel i sitt val av man, jag menar vart tog all åtrå vägen?
Men sen sa vi det att även om det varit en annan man så hade nog sexlusten svalnat efter ett tag i alla fall...
Fast kanske inte!
Om det varit en svensk man, en som delade på alla ansvar, som hjälpte till och fanns där, då kanske?
För allvarligt, hur sexig känner man sig och hur kåt blir man på en man som kommer hem klockan 21.00 på kvällen, då alla bestyr med barn, matlagning och städning är klara ( och för mig all jävla trädgårdsmucklande )??
Hur kvinnlig är man på en skala då?
Inte fan går jag omkring med string och push-up bh med dammsugaren ( inte i trädgården heller, även om det säkert hade uppskattas av A-grannarna...).
Och håret liknar ett skatbo efter en hel dags spring med barn och bad.
Och inga naglar har man kvar efter allt påtande.
Hur sexig är man på en skala.
Och så glider då The man innanför dörren, med ett snett leende och en vinare i handen...
Och samtidigt kan man ju inte säga nej, skylla på vaddå?
Jag är trött?
Du är dum?
Ful?
Ibland blir man bara trött av att se vinaren och sätter igång ett gräl på ren trots.
Då får man garanterat sova ensam, eller inte, för män har inte den antennen.
De fattar visst inte att när man bråkat så vill man ha svar, förklaringar och lösningar, inte utlösning.
Men samtidigt, ibland, så är man som en tonåring, går ut och tar en drink och har sex på toaletten.
För man är ju fortfarande en kvinna, med eller utan naglar.


Kommentarer
Eva

Hm...vet inte hur jag ska förhålla mig till det här inlägget. Jag upplever inte detta, men å andra sidan är ju 23 och har inte direkt varit med min grabb en livstid. Vi är fortfarande nykära.



Men men, bra att du hittade något positivt där till slut! =)

2009-05-12 @ 23:02:31
URL: http://renaramagrekiskan.se
Camilla E M

Va?? har ni sex på toaletten?? Herregud, det är då mer än vad jag har kan jag säga.... Kram

2009-05-13 @ 08:42:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0