Dagis

Vad krävs det för att bli förskollärarare idag?
Jag vet att de har stor press på sig, och många barn på få personal, men allvarligt!
Idag blev jag uppringd och ombedd att komma och hämta Storebror som hade ont i magen.
Väl på plats skuttar en glad fyraåring imot mig vrålandes:
- Mamma!!? Ska vi gå hem, får jag leka med Joline då?
Hummande och små röda i ansiktet försöker personalen ursäkta sig, ja, jo, hmm, han blev ju bättre när han fick komma in....
Vad tycker ni jag ska göra nu frågade jag.
- Ja nu när du ändå ringt och vabbat kan du ju lika gärna gå hem.
Tacka fan ja, tror jag det, två barn mindre direkt.
Ja inte vet jag säger nr 2, jag ska gå hem nu....
Ja om tre jävla förskollärare inte kan avgöra om en 4åring är sjuk eller inte då vet jag inte vart vi är påväg.
Dåligt med personal, jovisst, men dåligt omdöme är värre.
GRRRRR!


Kommentarer
Anna

Ja, vad kan jag säga?

Vi är inga läkare iaf ;-)

och dom små kan ju faktiskt vara ganska

duktiga på att luras ibland.

Näe, det bästa är ju när barnen får feber,

då vet vi iaf, men 100 % säkerhet.

//Från en som jobbar på en förskola ;-)

2009-11-10 @ 19:59:27
URL: http://ionlywish.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0