Grek? Greker? Någon?

Han skrumpnar ihop för var dag som går...
Varje minut tycks svår att andas fram...
Ska det vara så jävla svårt att trivas i vårt becksvarta land?
Så svårt att se det fina med tysta gator och tomma torg, bleka ansikten med blickarna i gatustenen, tomma cafeterier och regnvåta skor?
Måste telefonen avslöja hemligheter om den soldoftande landet, solstrålarna som aldrig tycks lämna himlen, frappe doften som tränger ut ur telefonluren.....
Varför kan inte Sverige vara bra?
Varför kan inte livet vara lätt?

Varför finns det ingen liten grek här som kan bli vän med min lille man och visa att bara man är älskad och har kompisar så kan man bo vart som.
Grek?
Kompis?
Någon?


Kommentarer
Tina

Om ni är i det läget så är det INTE bra att han blir kompis med MIN man just nu för han kämpar själv med att inte drunkna i det täta dimman och ätas upp av mörkret... Det finns en risk att de triggar varann. Överanalyserar. Överdriver. Och får hemlängtan...

2009-11-16 @ 08:48:45
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
K-L

Oj, vad jag känner igen mig. Min make stod till slut inte ut längre och såg till att vi flyttade hit till Spanien. Det ständiga dilemmat med att vara från två så olika länder.

2009-11-16 @ 11:45:43
URL: http://viktorochlukas.blogg.se/
Anonym

Kanske måste the man skärpa sig lite och försöka se ngt positivt med Sverige. Fördelarna med Sverige är ENORMA jämfört med Grekland. Man kan inte leva på sol, värme och frappé.......även om det vore uderbart...Livet består inte bara av lyx, om du inte är Anna Anka (då skulle DU ha gift dig med herr Anka....) Dessutom får hans barn det betydligt bättre i Sverige med dagis och skola, är inte det viktigt? Det handlar ju faktiskt inte bara om honom och att han ska må bra. Skaffa ett jobb.

2009-11-16 @ 11:59:52
Linda - Rosa chica

Jag och min pojkvän sparar pengar till en resa. Skulle du vilja hjälpa oss genom att bara trycka på länken Spela ni med och vinn pengar! i mitt senaste inlägg i bloggen? :D



Skulle betyda grymt mycket!



http://rosachica.blogg.se

2009-11-16 @ 12:08:40
URL: http://rosachica.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0