Nu äre slut...eller början?

Lyxhustrun blir Knegarhustrun...
Jag går på ett "vick" på Måndag, och sen är jag fast!
Slut med små cocktails och divalater. På med förkläde och arbetarkängor. Snart har jag lika nariga händer som barken på den döende björken utanför..
Nej just det.., jag är ju hudterapeut och makeup artist, ska ju inte ställa mig vare sig i köttdisken på Ica eller på fabriksgolvet på Saab, så det ska nog gå bra det här ( tar av mig förklädet igen... ).
Nu ska jag se fram imot fredagskvällarna med fläskfile och rödvin, lördagsshopping med fika och söndagsmornar då man sover ut..
Ah, nu börjar Svenssonlivet på riktigt!
Lyxhustrun gick till att bli "Fru" Svensson...
Hur länge står man ut?
Fram till semestern borde jag ju orka.
Det finns ju naturpreparat, Ginseng mm...
Man kan ju alltid bli sjuk..
Jag menar om man skulle bli väldigt väldigt trött.
Va?
....
....
....
Är det, det här som kallas att bli vuxen?


Kommentarer
Lotta

Ja just det, välkommen till verkligheten.

2009-10-13 @ 19:21:14
ulrika

JA.

2009-10-14 @ 11:10:53
Anonym

VÄLKOMMEN in klubben!:)

2009-10-15 @ 19:46:31
ann

in I klubben,heter det ju!:)

2009-10-15 @ 19:50:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0