Dopet.

Tänkte att nu innan Jiajia drar hem inatt kan jag passa på att ta en drink hos Mannen.
Men när man kommer hem efter en runda stensamling...fråga inte....så finns här ingen Jiajia.
Mannen meddelar dock att hos honom sitter hon...okej, det är ju inte första gången jag sitter hemma och de äldre går ut och roar sig...............
Trodde i mitt stilla sinne att genom att ha morföräldrar har man barnvakter, men så är det inte.
(tänker på jiajia nu mamma, så slipper vi ta en sur kommentar om det senare....)

Dopet.
Avlöpte som sig bör, kusinen kom på vift och det blev något kaos artat när klockan var kvart i sex och dopet gick av stapeln sex, och jag inte visste var han befann sig fortfarande, men det löste sig.
Bakverken som skulle serveras efter kyrkan var spårlöst borta, kanske var det mest för att bagarn glömt dem och gått hem för dagen, men det löste sig också....
Korsen som ges efter kyrkan räckte inte.
Bakverken som lyckligtvis infann sig till slut, räckte inte...
Lillebror blev doppad så långt ner i grytan att han bubblade för att få luft...
Alla mina pärlsmycken gick sönder så folk rullade runt som tokiga i kyrkan.
Det var ca 45 grader, så man svettades som om det vore invigning av en ny bakugn och inte dop...
Men i det hela....OK:
Maten räckte, vinet likaså, folk dansade och barnen somnade.
En lyckad afton helt enkelt.

Idag har vi bytt alla dopgåvor.............mindre lycksamt..........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0