Nedräkning..

I vilken av ordningen?
Nu är det nästan en vecka kvar innan vi reser hem till Sverige och börjar det vanliga livet igen.
När ska våra liv sluta handla om nedräkningar hit och dit?
Nu kommer mannen om si och så månader, nu reser mannen om si och så dagar, nu reser vi om si och så dagar, nu reser vi hem om si och så många veckor.
Fan man har ju hunnit bli gammal medans man räknat veckor till resor, hemkomster och nedkomster.
Jag blir 35 år i år. Och då har jag knappt märkt av de senaste fem åren....
Hualien.
Kanske skulle skaffa mig ( eller mannen...) en sån där fotboja som vissa kriminella har. Man får bara vistas inom en viss radie annars.....
Ja annars Vaddå?
Får man en stöt?
Kommer polisen och tar en?
Får man allergiska utslag över hela kroppen?
Ja det tål att tänka på.
Och vart vi ska bo, leva och andas, DET tål att tänkas på!
För egentligen har jag flyttat hem, och är permanent bosatt i Sverige numera, det verkar bara som om ingen ( inkl mig, speciellt min man! ) har fattat det.
Men nu ska jag börja jobba och knega som alla andra, sluta leka lyxhustru och smutta cocktails...
Kanske till och med byter namn på bloggen till;
En helig knegares bekännelser
Nej, längs därinne är jag en lyxhustru, och även om jag ska leva normalt ett tag så lever ju drömmen om en riktig lyxhustru kvar....en dag....


En riktig lyxhustru??


Kommentarer
Kajsa-Lisa

Nog ser det lyxigt ut, riktigt lyxigt.



Vi bor i El Puerto de Santa Maria i Cádizprovinsen, längst ned i södra Spanien på Atlantkusten. Fast jag har många tankar om att göra som du och flytta hem på riktigt.

2009-09-29 @ 07:43:07
URL: http://viktorochlukas.blogg.se/
Lotta

Nog ser det lyxigt ut alltid, men var är barnen? Du har väl fortfarande två eller?

2009-09-29 @ 08:27:18
Tina

När man har fått smak på att det finns något "där ute", något annat, och dessutom är starkt knuten till platsen genom att ens partner kommer därifrån är det svårt att gå tillbaka till ruta ett och blunda för världen. Jag tror att det är helt naturligt att vrida och vända. Innan era barn börjar skolan är det en fördel om ni hittar rätt. Och gör ni inte det så funkar det också... se på oss ;-)

2009-09-29 @ 11:49:30
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
Camilla

Jag måste ju då säga att bilden ser "stylad" ut. Anna, min Anna... vart har du gömt barnen? Har du drogat ner dem så att de sover? Eller är Svärran där och vallar dem?



Kram Camilla

2009-09-30 @ 10:10:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0