Gott Nytt År...

...ja, eller det återstår väl att se.
Började ju ganska bra dock:
Fick tag i läkaren på andra försöket, och tid på min lediga förmiddag.
Fick reda på att lokalen vi vill ha tillhör samma hyresvärd som chefen hyr av och har en bra kontaktman på.
Sen att man har tre mindre fingrar pga av frostskador är ju en fis i vinden.
Herre Gud, bad vi inte om vinter?
Och att man inte kan åka pulka för det är för kallt är ju skitsnack, barn ska vara ute, så här var det förr i världen, kalla kriget, vem har inte hört om det?
Tror ni man satt inne då och värmde sig med en glögg? Nej fan, ut och slit, mormor gick 3km till skolan varje dag, ur som skur...och då hade de inte ens skor!
Så lite rimfrost i ögonfransarna ska inte stoppa mig, imorgon får den som vill åka pulka med min son, själv tänkte jag mig ett varmt bad...
Gott Nytt År alla, hoppas alla era drömmar blir förverkligade.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0