Jag har drabbats av LAPIS-sjukan!

Usch!
Sätt dit mig, spärra in mig, jag är en dålig mor, bad bad bad!
Jag ville så väl men det slutade så fel.
Skulle hjälpa Storebror att bli av med en vårta på fingret, satte på lite (lite???) Lapis ( vårtmedel ) på fingret och avslutade det hela med ett bamse plåster.
Bums i säng.
Det blev lite baltigt och blaskigt men inget jag direkt tänkte på....
Tills i morse.
Ungen vaknar och säger att fingret gör ont:
- REEEEEEEAAALLY?!
Hela jävla fingertuttan var svart, svart och hård!
Fingerdöd tänkte jag och fick panik, medan paniken satte in ser jag hur mina egna fingrar svartnar, tydliga spår av något som runnit på dem mörknar minut för minut, och ju mer man skrubbar desto värre blev det.
Och inte nog med det, tydligen hade jag spillt på bänken i köket, och torkat bordet med samma disktrasa, och när jag idag då ser detta och vill göra bot på min gärning genom att torka mer blir det bara värre.
Vad fan är detta?
Har jag drabbats av Lapis-sjukan?
Lappsjuka vet jag vad det är, men Lapis-sjukan?
I skrivande stund har Storebror ett inlindat finger som väntar på att få fingertoppen att trilla av, jag ser ut som jag meckat med motorcyklar typ mitt hela vuxna liv, och köket har svarta fläckar här och där.
Men annars mår vi bra, fantastiskt bra.....
Ring socialförvaltningen, lås in mig, ni hittar mig lätt, hon med Lapis fingrarna....




Kommentarer
Ulrika

Ganska snyggt faktiskt ;-) Ingen har någonsin sökt för detta på akuten om det är någon tröst, men nu vet jag att sånt här också kan dyka upp... Tack Anna! :-)

2010-06-10 @ 13:10:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0