Den andra kvinnan

Det är jag det!
För i detta hus finns det bara en första dam och det är Jiajia.
- Innan ni reser nu kolla vad ni ska slänga, hon plockar bland leksakerna och granskar en bil ingående.
- Det har jag redan gjort, det ska inte slängas något. Barnen har många leksaker, sluta ge dem så förbannat mycket istället!
Grrrr
Hon älskar att slänga saker, allt ryker, man får ha ögon i nacken eller limma fast grejer på sina platser, sätta larm på dem.
Vad är det för jävla nyck?
Herre gud, städmani och slängmani, men det hör väl ihop. Det blir lättare att städa ett tomt hus.
Nej, jag måste skaffa eget hus, där jag bestämmer, där jag är första dam och får ha min skit ifred.
Fast det vet jag att det inte går, lägenheten på Kreta ändrade karaktär när jiajia hälsade på, kryddburkar flyttades om och bestick försvann spårlöst, men det fanns inte en dammråtta så långt ögat nådde....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0