Return of Jiajia

GÖM DET SOM GÖMMAS KAN!!!!!!
Hon inträde hemmet vid 06.30, vid 13 tiden har hälften av sakerna försvunnit.
- Var är instruktionerna till det nya tv spelet?
- Kastade du dem?
Hon ser ut som om hon inte fattar min svennegrekiska:
- Vaddå? Ligger de inte i soppåsen då????
Som om de skulle lagt sig där själva och som om hon inte vet att hon faktiskt tog det där pappret från barnens rum samtidigt som hon slängde tidningar, mitt gamla telefonkort till mobilen, och gud vet allt.
Men denna gång var jag ändå förberedd, mina smyckesdelar ( jag är ju här för att göra smycken...hmm ), andra viktiga papper, och diverse småplock hade jag redan lagt ner i vårt sovrum, där rör hon inget!
Skulle bara våga!!!
Då skulle hon drömma mardrömmar varje natt, det kan jag lova.
OJ!
Nu tror jag ett A-barn just ramla ner från balkongen!
Det lät så....bäst att kolla läget, så de inte ligger här utanför porten när jag ska ut och sopa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0