Santorini, Maj 2010.

Och så var man här igen...
Härligt varmt och redan bränd på ryggen, uppkörd mage och med ett lätt illa grin i mungipan.
Jag har någon sorts allergi mot mina grekiska släktingar, den kommer inte direkt och i början kan jag behandla den med rätt andning men sedan har den spritt sig och jag kan knappt hålla mig, rösten går upp i falsett och jag har bara spydiga kommentarer att spotta fram.
Irritationen sprider sig som det jävla ogräset som varje år kommer fram. Jag rycker och sliter och trädgården blir finare och finare, irritationen minskar lite för varje strå jag får upp.
En månad, snygg solbränna och ett lätt rubbat sinnestillstånd, det är semester det vänner! 


Kommentarer
Marie på Hälsohuset

Hej Anna där borta i grekiska övärlden! Läste precis på Aftonbladet hemsida att "Grekland slår igen portarna, 100 000-tals går ut i strejk och flygtrafiken stoppas". Ja så nu behöver du inte fundera på var ni ska bo, det verkar bli Grekland, om ni inte tar landvägen hem vill säga:) Kram och ha det så bra.

2010-05-05 @ 09:10:49
Ulrika

Känns ju tryggt att allt är som det brukar ha ha... Kom hem snart koukla mou! Puss!

2010-05-05 @ 21:58:02
monica i aten

Förstår precis vad du menar, men du behöver inte bo med dem hela tiden.

Jag har svärmor och svägerska i lägenheten brevid min, och svägerska under mig. Men jag har löst det med att vi inte har så mycket mer än kalimera och kalinichta ihop, ibland slår jag på stort och frågar hur de mår. Bit ihop och ifrån när det behövs



Ha en skön semester, jag tog mitt premiärdopp i måndags gasnka skönt faktiskt.

2010-05-06 @ 08:44:07
Camilla

Härligt väninnan! Nu är du plats, och jag ler när jag läser dina bitska kommentarer. Ringer en kväll // KRAM Camilla

2010-05-06 @ 10:39:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0